در حال بارگذاری فایل ...
اپ فروشگاه تاسیسات رشیدیدسترسی آسان‌تر

نمایندگی لوله نیوپایپ - تاسیسات رشیدی

نمایندگی نیوپایپ
ارتباط با کارشناس فروش
۰۹۱۲۵۹۹۱۱۴۰ - ۰۲۱۷۷۳۳۶۰۸۳

تاسیسات و لوله کشی یکی از بخش‌های مهم صنعت ساختمان سازی می‌باشد و نمی‌توان تاثیر آن‌ را انکار کرد. گروه صنعتی گیتی پسند، با تولید لوله و اتصالات نیوپایپ که مختص به استفاده در سیستم‌های لوله کشی می‌باشد، در سالیان متعدد با دریافت گواهینامه‌ها، استانداردها و تاییدیه‌های جهانی، کیفیت بالای محصولات خود را تضمین نموده و انتخاب آن راهی مطمئن برای رسیدن به کیفیت مطلوب در لوله کشی صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان سازی می‌باشد.

لوله‌های نیوپایپ یا لوله پنج لایه، به دلیل ساختار منحصر به فرد خود و استفاده همزمان از فلز و پلیمر، به عنوان یکی از  محصولات با کیفیت و کاربری‌های متعدد، قابل استفاده می‌باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق از قیمت و مشاوره رایگان از تاسیسات رشیدی، نمایندگی لوله نیوپایپ در شرق تهران، می‌توانید با شماره تماس 09025991140 تماس حاصل کنید.

تاسیسات رشیدی نمایندگی رسمی لوله نیوپایپ

لوله‌ و اتصالات نیوپایپ یکی از محصولات پرکاربرد با مزایای قابل توجه است که امکان استفاده از این نوع لوله را در صنایع و تجهیزات مختلف، قابل توجیه می‌کند. هدف ما در این مقاله این است با کاربرد لوله نیوپایپ، مزایای لوله نیوپایپ و محدودیت‌های استفاده از آن آشنا شوید و در نهایت برای استفاده از لوله نیوپایپ، درکاربری مد نظر و لوله کشی ساختمان، تجهیز تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و صنایع مختلف، تصمیم‌گیری کنید.

تاسیسات رشیدی به عنوان یکی از نمایندگی‌های معتبر محصولات گروه صنعتی گیتی پسند است، که علاوه بر نمایندگی لوله نیوپایپ، نمایندگی لوله نیوفلکس و نمایندگی لوله آذین را نیز به عهده دارد. در حال فعالیت در زمینه فروش تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات استخر، سونا و جکوزی و فروش انواع پمپ‌های خانگی آب، می‌باشد.

یکی از اصلی ترین دغدغه های مدیریت، کارشناسان تاسیسات رشیدی راهنمایی صحیح مشتریان برای انتخاب درست محصولات منطبق بر نیاز و بودجه در نظر گرفته شده است. از این رو قبل از خرید محصولات میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا هم از حداکثر کیفیت مطلوب بهره ببرید و هم از هدر رفت سرمایه خود جلوگیری نمایید.

 

خرید اینترنتی از نمایندگی لوله نیوپایپ در تهران

لوله نیوپایپ چیست؟

نیوپایپ یا همان لوله پنج لایه (PEX-AL-PEX) نوعی لوله با ساختار ویژه پلیمری و خواص فیزیکی و مکانیکی برای مصارف گوناگون قابل استفاده است. این لوله ها با حداکثر دمای 90 درجه سانتی گراد برای مصارف زیر قابل استفاده هستند.

کاربرد لوله نیوپایپ

لوله‌های نیوپایپ به دلیل استفاده از ترکیب فلز و پلیمر به طور همزمان در ساختار خود، مقاومت بالایی نسبت به مواد شیمیایی دارند، و در بسیاری از موارد می‌توان لوله‌های نیوپایپ را جایگزین انواع لوله‌ها کرد. لوله‌‌های نیوپایپ بیشتر در سیستم‌های لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله کاربردهای دیگر لوله‌ نیوپایپ، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

سیستم لوله کشی ساختمان

لوله‌های نیوپایپ به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی، در لوله کشی ‌های توکار و روکار، سیستم‌های انشعابی و سیستم‌های کلکتوری، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله کشی سیستم‌های بهداشتی آب سرد و گرم

یکی از مهمترین کاربردهای لوله های نیوپایپ، استفاده برای لوله کشی های بهداشتی و اجرای سیستم های آب سرد و گرم است. به کارگیری اصول استاندارد در هنگام طراحی و تولید لوله ها و نیز کسب گواهینامه های متعدد توسط این شرکت، استفاده از لوله های نیوپایپ را توجیه پذیر می‌سازد.

سیستم‌های حرارتی و برودتی

لوله‌های نیوپایپ با توجه به خاصیت‌ انعطاف پذیریري، ضریب انبساط طولی کم و مقاومت در برابر پوسیدگی و خوردگی، برای استفاده در سیستم‌های حرارتی و برودتی از جمله سیستم‌های گرمایش از کف، فن کوئل‌ها، سیستم‌های مولد گرما و سرما و استفاده در سیستم‌های رادیاتوری، بسیار مناسب هستند.

استفاده از لوله‌های نیوپایپ در صنایع پزشکی

از جمله کاربردهای دیگر لوله‌های نیوپایپ میتوان به استفاده از آن‌ها در صنعت پزشکی و صنایع بهداشتی مانند انتقال گازهای طبی، سیستم‌های دیالیز و... اشاره نمود. از دیگر مزایای کاربرد لوله‌های نیوپایپ در صنعت پزشکی، به استفاده از این لوله‌ها در دمای کمتر از 90 درجه سانتیگراد، میتوان اشاره نمود.

استفاده در صنایع شیمیایی

از دیگر کاربردهای لوله‌های نیوپایپ می‌توان به استفاده در کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی به دلیل مقاومت این لوله‌ها در برابر مواد شیمیایی، اشاره نمود.

لوله و اتصالات نیوپایپ

انواع لوله و اتصالات نمایندگی لوله نیوپایپ

اتصالات لوله‌ نیوپایپ برای استفاده در سیستم‌های لوله کشی روکار و توکار به 3 دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • اتصالات کوپلی
  • اتصالات پرسی
  • اتصالات دنده‌ای (رزوه‌ای یا مهره ماسوره‌ای)

اتصالات کوپلی لوله نیوپایپ

اتصالات کوپلی نیوپایپ در سیستم‌های آبرسانی، گرمایشی و سرمایشی کاربرد دارد. اتصالات کوپلی شامل چهار بخش متفاوت از جمله: بدنه اتصال کوپلی، اورینگ‌های اتصال کوپلی، حلقه برنجی(چاکدار) و مهره اتصال کوپلی برای مهار لوله، می‌شود که میزان آب بندی را به حداکثر می‌رساند.

از جمله مهمترین ویژگی‌های اتصالات کوپلی لوله نیوپایپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آب بندی کامل اتصالات 
  2. قابلیت باز کردن و بستن قطعات به دفعات و بدون خرابی و نیاز به تعویض قطعات
  3. تنوع زیاد اتصالات
  4. استحکام بالای اتصالات به دلیل طراحی قطعات
  5. نصب آسان

اتصالات کوپلی نیوپایپ شامل اجزای زیر می‌شود:

  • بدنه اتصال کوپلی نیوپایپ
  • ارینگ‌های اتصالات کوپلی
  • حلقه برنجی (چاکدار)مهره اتصال کوپلی

اتصالات پرسی لوله نیوپایپ

اتصالات پرسی نیوپایپ به دلیل تنوع زیاد در سایز و پرس به کمک وسایل شارژی-هیدرولیکی، مورد استفاده قرار میگیرد. اتصالات پرسی شامل 3 بخش: بدنه اتصال پرسی، ارینگ‌ها و حلقه استیل اتصالات پرسی می‌شود. خط‌های نگهدارنده موجود بر روی حلقه اتصالات پرسی، با پرس کردن، آب بند خواهند شد.

اتصالات پرسی نیوپایپ شامل اجزای زیر می‌شود:

  • بدنه اتصال پرسی نیوپایپ
  • ارینگ‌های اتصالات پرسی
  • حلقه استیل

اتصالات دنده‌ای لوله نیوپایپ

در اتصالات دنده‌ای نیوپایپ اجزای مختلفی همچون حلقه ماسوره، جدا از اتصال تولید شده و رابط بین لوله و اتصال است. برای اطمینان از آب بندی بین لوله نیوپایپ و ماسوره، از ارینگ‌های ویژه استفاده می‌شود. آب بندی بین اتصال نیوپایپ و ماسوره، توسط تک ارینگ، مرز بین ماسوره و اتصال را آب بندی می‌کند.

اتصالات دنده‌ای(رزوه‌ای) نیوپایپ شامل اجزای زیر می‌شود:

  • مهره
  • ماسوره اتصالات دنده‌ای
اتصالات لوله نیوپایپ

مزایای لوله نیوپایپ

لوله‌های نیوپایپ دارای مزایای متعددی است که استفاده از آن را تا حد زیادی قابل توجیه می‌کند. از جمله مزایای لوله‌های نیوپایپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

مقاومت در برابر پوسیدگی

 در ساختار لوله‌های نیوپایپ از ترکیب مواد پلی اتیلن مشبک (PEX) استفاده شده، که در برابر خوردگی و پوسیدگی داخلی و خارجی مقاومت بالایی دارد. لوله‌های پلیمری نیوپایپ بر خلاف لوله‌های فلزی توکار، مقاومت بالایی در مقابل پوسیدگی، خوردگی و سوراخ شدن دارند.

مقاومت در برابر دما و فشار

استفاده از مواد اولیه بسیار مرغوب در ساخت لوله و اتصالات نیوپایپ، باعث شده این محصولات علاوه بر مقاومت حرارتی 90 درجه سانتی گراد، در برابر عبور انواع سیالات شیمیایی مقاوم باشند. همین ویژگی، امکان استفاده از لوله‌های نیوپایپ را در سیستم‌های آبرسانی سرد و گرم مصرفی(تا دمای 65 درجه سانتیگراد) و سیستم‌های گرمایشی (تا دمای 90 درجه سانتیگراد) را فراهم نموده است.

از دیگر ویژگی‌های لوله و اتصالات نیوپایپ می‌توان به مقاومت بسیار بالای این محصول در برابر فشار بالا اشاره کرد که این ویژگی به دلیل وجود یک لایه آلومینیوم و جوش طولی آن به وجود آمده است، همین ساختار و طراحی بی نظیر این محصول سبب شده تا لوله و اتصالات نیوپایپ مقاومت بسیار بالایی در مقابل زنگ زدگی، رسوب گرفتگی و پوسیدگی داشته باشند و همین امر باعث شده تا مهندسین علم تأسیسات و خبرگان این حوزه از این محصول برای لوله کشی های توکار استفاده کنند بدون اینکه هیچ نگرانی از طول عمر آن داشته باشند.

ضریب انبساط طولی کم

ترکیب استفاده از آلومینیوم و چسب مخصوص، انبساط و انقباض لوله‌ها را تا حد زیادی کنترل می‌کند. و این ویژگی باعث شده در لوله کشی لوله‌های نیوپایپ، شاهد مشکلاتی همچون جدا شدن لوله و انحراف لوله نباشیم. 

وزن کم و شکل پذیری

انعطاف پذیری و شکل پذیری، از دیگر ویژگی های این محصولات است که نه تنها فرآیند نصب را بسیار سریع و آسان نموده است، بلکه ضایعات تولید و نصب را به حداقل رسانده است. همین ویژگی باعث می‌شود که در زمان اجرا و هزینه های مربوط به آن به شکل قابل توجهی صرفه جویی شود.

رعایت استانداردهای بهداشتی

برخی دیگر از ویژگی هایی که وجود آلومینیوم باعث به وجود آمدن آنها شده، ضریب انبساط طولی بسیار ناچیز و در حد لوله های فلزی و عدم نفوذ اکسیژن در داخل لوله و جلوگیری از لجن زدگی و به طبع آن عدم تغییر رنگ، طعم و بوی آب می باشد و همین امر است که باعث شده این لوله بسیار برای صنعت غذا و دارو مناسب باشد و در انتقال آب آشامیدنی هم بتوان از آن‌ها استفاده نمود.

ضریب هدایت حرارتی کم

سطح بیرونی لوله‌های نیوپایپ نسبت به لوله‌های فلزی کمتر تعرق می‌کند و این مورد به دلیل ضریب هدایتی کم این لوله‌ها نسبت به لوله‌های فلزی است. با وجود این خاصیت امکان استفاده از این لوله ها در سیستم گرمایش از کف، به وجود آمده است.

افت فشار کم

به دلیل صاف بودن دیواره‌ی داخلی لوله‌های نیوپایپ، امکان رسوب گیری و ‌پوسته پوسته شدن در این لوله ها وجود ندارد و همین مورد سبب می‌شود با گذشت زمان شاهد افت فشار و جریان در لوله‌های پنج لایه نیوفلکس، نباشیم.

با توجه به موارد ذکر شده، لوله‌ نیوپایپ در مقایسه با نسل پیشین لوله‌ها، ویژگی‌های قابل توجهی دارد که توجیه استفاده از آن‌ها را منطقی تر میکند. در جدول زیر به طور خلاصه مقایسه بین لوله‌های نیوپایپ، لوله‌های فلزی و پلی پروپیلن صورت گرفته است.

محدودیت‌های استفاده از لوله نیوپایپ

وجود لایه آلومینیومی در ساختار این لوله باعث ایجاد برخی محدودیت‌ها درعملکرد لوله نیوپایپ میگردد. از جمله این محدودیت‌‌ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وجود لایه آلومینیومی باعث شده که ضریب انبساط طولی این لوله ها نسبت به لوله های پلیمری و فلزی بیشتر باشد و در صورت عبور مایع با حرارت بالا، شاهد افزایش طول این لوله ها خواهیم بود که ممکن است در لوله هایی که دارای خم یا کشیدگی بیش از حد باشد، باعث مسدود شدن لوله‌ها شود. همچنین در صورت مسدود شدن شبکه لوله کشی، با ایجاد تنش حرارتی، طول عمر لوله کاهش پیدا می‌کند.
  • نفوذ اکسیژن در سیستم‌های حرارتی مانند رادیاتور، فن کوئل و... به مرور زمان باعث تخریب اجزای فلزی می‌شود. با به کارگیری لایه‌ی آلومینیومی این مشکل تا حدودی رفع شده است، البته در لوله‌های پنج لایه با سایزهای 16 تا 32 میلیمتر، نفوذپذیری اکسیژن باعث انعطاف پذیری و شکل پذیری آن می‌شود.
  • این لوله ها به دلیل به کارگیری لایه آلومینیومی، در برابر ضربه و شکستگی مقاومت زیادی ندارند. و به همین علت به راحتی دچار شکستگی می‌شوند و در بروز چنین مشکلی باید حتما تعویض لوله صورت گیرد.
  • لوله‌های نیوپایپ در برابر یخ زدگی مقاومت چندانی ندارند و در صورت بروز یخ زدگی در دماهای خیلی پایین، ممکن است دچار ترکیدگی لوله بشوند.
  • استفاده از چسب در ساختار این لوله‌های پنج لایه باعث بروز کمی محدودیت در استفاده از این لوله ها شده است. این چسب‌ها حداکثر دمای 130 درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند. و در دمای بالاتر از آن، خاصیت چسبندگی خود را از دست خواهد داد.
لوله نیوپایپ

قیمت انواع لوله و اتصالات نمایندگی لوله نیوپایپ در تهران

همانطور که اشاره کردیم لوله و اتصالات نیوپایپ از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، همین موضوع باعث شده محصولات این شرکت متقاضیان زیادی داشته باشد که منجر به تولید انبوه این محصولات شده است. تولید محصولات به صورت انبوه، قیمت تمام شده آن‌ها را برای تولید کننده کاهش داده و باعث شده محصولات نیوپایپ در مقایسه با سایر نمونه های مشابه موجود در بازار، قیمت مناسب تری داشته باشند.

برای اطلاع از قیمت انواع لوله و اتصالات میتوانید ضمن مراجعه حضوری به فروشگاه تاسیسات رشیدی، محصول مورد نظر خود را در صفحه محصولات نیوپایپ جستجو نمایید و یا از طریق لیست زیر، قیمت روز لوله های نیوپایپ را مشاهده نمایید.

دانلود کاتالوگ نیوپایپ    دانلود لیست قیمت نیوپایپ

برخی از استانداردها و گواهینامه های لوله و اتصالات نمایندگی لوله نیوپایپ رشیدی

لوله و اتصالات نیوپایپ با رعایت استانداردهای جهانی موفق به دریافت گواهی، تاییدیه و بیمه نامه از سازمان‌های معتبر ایران و جهان شده است، همچنین عضویت در انجمن‌ مهندسین مکانیک آمریکا، انجمن بهینه سازی مصرف انرژی در ایران، انجمن بین المللی تست مواد، انجمن سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تابشی و انجمن لوله و تاسیسات مکانیکی را در کارنامه خود دارد. برخی از استانداردهای دریافتی لوله نیوپایپ به شرح زیر می‌‌باشد.

استانداردهای لوله نیوپایپ

جمع بندی و سخن پایانی

همانطور که گفته شد، لوله 5لایه که با نام تجاری لوله نیوپایپ شناخته می‌شود، یکی از محصولات گروه صنعتی گیتی پسند است و با توجه به مزیت‌های متنوع نسبت به سایر محصولات در زمینه سیستم‌های لوله کشی دارد، در بسیاری از صنایع قابل استفاده می‌باشد. در این مقاله سعی شد تا لوله نیوپایپ به اختصار توضیح داده شود و شناخت در مورد انواع اتصالات آن حاصل شود. در ادامه به مزایا و محدودیت‌های استفاده از آن پرداخته شد و در نهایت به کاربرد لوله‌های نیوپایپ در حوزه‌های مختلف اشاره شد.

اگر تا پیش از این از مزایای خرید لوله نیوپایپ اطلاع نداشتید یا برای انتخاب از بین چندین محصول مردد بودید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فروش تاسیسات رشیدی تماس بگیرید. همچنین برای خرید انواع لوله و اتصالات نیوپایپ می‌توانید به صورت اینترنتی به بخش محصولات و یا نمایندگی لوله نیوپایپ در شرق تهران، مراجعه نمایید.

فروشگاه تاسیسات رشیدی
تاسیسات رشیدی تامین‌کننده و نماینده مستقیم کارخانه‌های لوله و اتصالات | تجهیزات سیستم گرمایشی و سرمایشی | تجهیزات استخر | سونا و جکوزی | انواع پمپ آب
صفحات فروشگاه
راه‌های ارتباطی
نصب وب‌اپلیکیشن
ساعت ارائه خدمت
ش
۰۸:۰۰ - ۱۸:۰۰
ی
۰۸:۰۰ - ۱۸:۰۰
د
۰۸:۰۰ - ۱۸:۰۰
س
۰۸:۰۰ - ۱۸:۰۰
چ
۰۸:۰۰ - ۱۸:۰۰
پ
۰۸:۰۰ - ۱۸:۰۰
ج
تعطیل
تهران، تهرانپارس، خیابان 196 شرقی، خیابان شریعتی، پلاک 183
item
گواهینامه
item
اتحادیه لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه تاسیسات رشیدی می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین